Kişiyi kendi bedeni ve sesi üzerinde belirli farkındalık düzeyine taşımak, kendi soracağı yeni sorular ve işaretlerle tanıştırmak, oyuncunun sanatsal ihtiyaçlarını belirlemek ve kişisel cevapları bulgulamak üzerine bir yolculuğudur.
OYUNCULUK EĞİTİMİNDE:
- Farkındalık alanları
- Kişinin iç ve dış ritminin uyumunun belirlenmesi
- Beden kullanımı analizi
- Beden farkındalığı çalışmaları
- Postür oluşturma
- Ses, konuşma, diksiyon, hitabet becerilerinin analizi
- Doğru konuşma eğitimi
- Ses farkındalığı çalışmaları
- Beden ve sesin birlikte çalışması
- Eylem ve duygu odaklı çalışma dengesi
- Oyunculuk teknikleri
- Odaklanma anahtarları
- Metnin boyutlar halinde incelenmesi
- Kişinin kendi tekniğini geliştirmesi
- Oyuncunun ritminin oluşturulması
- Bütünsel oyunculuk
OYUNCULUK EĞİTİMİNE KİMLER KATILMALI?
- Oyunculuğa ilgi duyan ve başlamak isteyenler
- Oyunculuk eğitimi almak isteyen kişiler
- Oyunculuğunu ilerletmek isteyenler
- Beden ve ses farkındalığı üzerine çalışmak isteyenler
- Ses, konuşma, diksiyon ve hitabet eğitimi almak isteyenler
OYUNCULUK EĞİTİMİ;
Oyuncunun temel bileşenine bambaşka açılardan ayna tutar.
Oyunculuk Eğitiminde Oyuncunun Ritmi: Kişinin merak, duygu, düşünce, beden ve ses mekanızmalarının aynı anda ahenkle çalışmasıdır.
Oyunculuk eğitiminde, oyuncuya sorular souran bir dış gözdür. Doğru sorular bizi ihtiyacımız olan en doğru cevaplara götürür. Oyunculuk eğitimi almak kişinin kendini bütüncül olarak farketmesi zihninde yer alan soru kaslarını çalıştırmakla başlar. Karakter çözümlemelerinde ‘Neyi’, ‘Neden’ yaptığınızı çözümlediğinizde, cevaplar başka soruları çağırır.
Oyunculuk eğitiminin başlangıç sorusu: ‘Nasıl’dır. Bu sorunun takılı kaldığı kilitleri aştıkça önünüze açılan kapılar sizi istediğiniz performansa ulaştıracaktır.
Oyunculuk, kişinin kendi iç gözlemini yapabilmesi ve ihtiyaçlarını belirleyebilmesidir.
UTKU ÇUBUKÇUOĞLU
OYUNCU
DC KOZMOS SANAT OKULU
SANAT YÖNETMENİ
MEHMET ŞAHİN